@misc{Rafał_Drozdowski_prof._dr_hab._socjolog_kierownik_Zakładu_Socjologii_Życia_Codziennego_w_Instytucie_Socjologii_Uniwersytetu_im._Adama_Mickiewicza_w_Poznaniu_"Społeczno-kulturowe, author={Rafał Drozdowski, prof. dr hab., socjolog, kierownik Zakładu Socjologii Życia Codziennego w Instytucie Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Społeczno-kulturowe ramy codziennych strategii inwestycyjnych wybranych grup współczesnego społeczeństwa polskiego. Narzędzia badawcze oraz materiały pomocnicze-etap 1; Społeczno-kulturowe ramy codziennych strategii inwestycyjnych wybranych grup współczesnego społeczeństwa polskiego. Narzędzia badawcze oraz materiały pomocnicze-etap 2; Transkrypcje wywiadów}, language={polski}, abstract={Projekt badawczy „Społeczno-kulturowe ramy codziennych strategii inwestycyjnych wybranych grup współczesnego społeczeństwa polskiego” jest rekonstrukcją społecznych wyobrażeń na temat szans oraz warunków kształtowania losu własnego i najbliższej rodziny. Owocem projektu jest książka „Wyobraźnia społeczna. Horyzonty, źródła, dynamika”. Autorzy poprzez rozbudowane badania empiryczne starali się odtwarzać to, w jaki sposób jednostki myślowo wykraczają poza tu i teraz, by projektować swoją własną przyszłość. Przedmiotem analizy było też to, jak ludzie odtwarzają w wyobraźni rzeczywistość, do której próbują się adoptować: co dostrzegają w otaczającym ich świecie, w jaki sposób poznawczo go opanowują, czy są zdolni do myślowych transgresji. Wyobraźnia społeczna traktowana jest jako najważniejsze narzędzie poznawcze, którego rekonstrukcja pozwala na odtwarzanie celów, wartości oraz przekonań Polaków.}, type={aneks}, title={"Społeczno-kulturowe ramy codziennych strategii inwestycyjnych wybranych grup współczesnego społeczeństwa polskiego. Narzędzia badawcze oraz materiały pomocnicze-etap1"}, keywords={dom, wyobraźnia, przyszłość, strategia, adaptacja, codzienność, rodzina, socjologia, socjologia codzienności, państwo, system, bliscy, znajomi, rzeczy, motywy przewodnie, społeczeństwo, Polska, pieniądze, praca, zmiana, cele życiowe, fotografia, socjologia wizualna, biografia, małe miasto}, }