@misc{Aleksander_Jackowski_(ur._19_stycznia_1920_w_Warszawie);_w_latach_1952-1998_redaktor_naczelny_kwartalnika_"Konteksty._Polska_Sztuka_Ludowa";_Do_1984_roku_kierował_Pracownią_Sztuki_Nieprofesjonalnej_w_Instytucie_Sztuki_PAN;_Pracownik_Instytutu_Etnologii_i_Antropologii_Uniwersytetu_Warszawskiego;_Członek_Komitetu_Nauk_Etnologicznych_PAN._"Folklor, author={Aleksander Jackowski (ur. 19 stycznia 1920 w Warszawie); w latach 1952-1998 redaktor naczelny kwartalnika "Konteksty. Polska Sztuka Ludowa"; Do 1984 roku kierował Pracownią Sztuki Nieprofesjonalnej w Instytucie Sztuki PAN; Pracownik Instytutu Etnologii i Antropologii Uniwersytetu Warszawskiego; Członek Komitetu Nauk Etnologicznych PAN.}, howpublished={online}, contents={brak podziału na rozdziały i podrozdziały}, publisher={Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk}, language={polski}, abstract={Główny przedmiot artykułu to prezentacja funkcji folkloru jako zjawiska zaliczającego się do tak zwanego „drugiego obiegu” w Polsce. W pracy wyróżnione mogą zostać trzy części: pierwsza zawiera definicję folkloru oraz prezentuje charakterystyczne dla niego cechy: funkcjonalizm, opozycyjność i anonimowość, druga stanowi rozwinięcie szczególnie istotnej dla autora opozycyjnej, kontestacyjnej roli kawałów, zakończeniu towarzyszą refleksja na temat polskiego „drugiego obiegu” oraz pytanie jaką formę przybierze on w przyszłości. Autor w celu sformułowaniu wniosków obecnych w artykule wykorzystał technikę analizy danych zastanych – funkcjonujących w przestrzeni publicznej kawałów.}, type={artykuł}, title={"Folklor kontestacji"}, keywords={cechy fokloru, folklor, opozycyjność folkloru, anonimowość folkloru, kawał, kontestacja film, drugi obieg}, }