@misc{dr_Mateusz_Marciniak_-_adiunkt_na_Wydziale_Studiów_Edukacyjnych_Uniwersytetu_im._Adama_Mickiewicza_w_Poznaniu_w_Pracowni_Pedagogiki_Szkolnej._"Orientacje, author={dr Mateusz Marciniak - adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w Pracowni Pedagogiki Szkolnej.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Wstęp; 2. Z problematyki społeczeństwa konsumpcyjnego i jego kultury; 3. Orientacja konsumpcyjna jako kategoria analityczna w badaniach nad młodzieżą; 4.Metodologiczne podstawy badań własnych; 5. Szkic do portretu badanej grupy w świetle zmiennych niezależnych; 6. Nasilenie orientacji konsumpcyjnej studentów a modelowy konsument Zygmunta Baumana; 7. Interioryzacja orientacji konsumpcyjnej przez młodzież akademicką a model konsumenta Z. Baumana; 8. Ocena przez studentów adekwatności modelu konsumenta Zygmunta Baumana do rzeczywistości; 9. Ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej młodzieży studenckiej a modelowy konsument Z. Baumana; 10. Czynniki różnicujące ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej badanej młodzieży; 11. Orientacja konsumpcyjna studentów UAM a koncepcja syndromu konsumpcyjnego Zygmunta Baumana. Analizy, syntezy, interpretacje;}, abstract={"Podstawowym celem rozprawy była weryfikacja koncepcji <> Zygmunta Baumana. Zgodnie z nią członkowie płynnonowoczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego podporządkowują się <>: traktują rzeczywistość (czas, przestrzeń, wartości, innych itd.) jak towar. Wykorzystałem wyniki badań prowadzonych w roku 2009 wśród studentów Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (n=446) z użyciem kwestionariusza ankiety (badania prowadzone pod kierunkiem Profesor Marii Dudzikowej). Dokonałem pomiaru nasilenia <> (orientacji konsumpcyjnej) z użyciem skali. Wyniki badań nie potwierdzają silnie koncepcji Zygmunta Baumana. Nasilenie syndromu konsumpcyjnego respondentów jest niewielkie a czynnikami najbardziej je różnicującymi są: płeć, wiara oraz udział w kulturze." [abstrakt autora ze strony Repozytorium AMUR]}, type={praca doktorska}, title={"Orientacje konsumpcyjne młodzieży studenckiej. Weryfikacja koncepcji Zygmunta Baumana"}, keywords={konsumpcja, pomiar orientacji konsumpcyjnej, syndrom konsumpcyjny;, kultura konsumpcyjna, płynna nowoczesność, studenci, młodzież akademicka, Zygmunt Bauman, sondaż}, }