@misc{Edmund_Duczmal_"Młodzież, author={Edmund Duczmal}, howpublished={online}, contents={zawiera: 1. Wstęp; 2. Krótki rys historyczny rozwoju szkolnictwa zawodowego - dokształcającego w Polsce; 3. Młodzież wobec wyboru zawodu; 4. Postawy młodzieży wobec pracy zawodowej; 5. Zakończenie; 6. Bibliografia}, language={polski}, abstract={Głównym zadaniem pracy była analiza różnych postaw młodzieży względem zawodu i pracy zawodowej. Treści można podzielić na trzy części. W pierwszej z nich autor wyjaśnia podłoże teoretyczne i metodologiczne swoich analiz oraz ocenia istotność wychowania młodzieży dla rozwoju społeczeństwa socjalistycznego. Druga część poświęcona została na historyczny opis rozwoju szkolnictwa zawodowego w Polsce od okresu przedwojennego do czasów współczesnych autorowi. W trzeciej części w dużej mierze wykorzystano fragmenty wywiadów i ankiet przeprowadzonych z młodzieżą i rodzicami. Autor analizuje w tych rozdziałach motywacje i postawy młodzieży uczącej się zawodu i określa czynniki wpływające na podjęte przez nich wybory i ich opinię na ten temat. Badania empiryczne zrealizowane przez autora zawierały cztery metody badawcze: analizę danych zastanych, ankietę z pytaniami otwartymi, wywiady swobodne oraz obserwację.}, type={praca magisterska}, title={"Młodzież robotniczo-chłopska, a szkoła zawodowa (na podstawie badań na terenie Publicznej Szkoły Zawodowej Nr. 1 w Poznaniu)"}, keywords={szkoła zawodowa, młodzież robotnicza, młodzież chłopska, szkolnictwo, szkolnictwo zawodowe, zawód, wychowanie}, }