@misc{Mieczysław_Pochwicki_-_w_1969_roku_obronił_na_Wydziale_Historyczno-Filozoficznym_UAM_pracę_doktorską_pod_tytułem_"Procesy_oraz_tendencje_zmian_struktury_społecznej_i_agrarnej_w_rejonie_uprzemysławianym:_studium_na_przykładzie_powiatu_konińskiego_napisaną_pod_kierunkiem_prof._Władysława_Markiewicza;_http://wiki.isns.uw.edu.pl/Poznań_-_Markiewicz_Władysław_-_publikacje_"Telewizja, author={Mieczysław Pochwicki - w 1969 roku obronił na Wydziale Historyczno-Filozoficznym UAM pracę doktorską pod tytułem "Procesy oraz tendencje zmian struktury społecznej i agrarnej w rejonie uprzemysławianym: studium na przykładzie powiatu konińskiego, napisaną pod kierunkiem prof. Władysława Markiewicza; http://wiki.isns.uw.edu.pl/Poznań_-_Markiewicz_Władysław_-_publikacje}, howpublished={online}, contents={zawiera: 1. Wstęp; 2. Społeczna funkcja informacji i publiczność telewizyjna; 3. Wyniki badań w zróżnicowaniu czasowym, przestrzennym i społecznym; 4. Telewizja a społeczności lokalne; 5. Telewizja w świetle opinii recenzentów; 6. Wnioski}, publisher={Wydawnictwo Naukowe UAM}, language={polski}, abstract={Książka podsumowuje wnioski z dość szeroko zakrojonych badań (wywiady kwestionariuszowe, wywiady, obserwacja i dzienniki recenzji) nad społecznym znaczeniem telewizji, które zostały przeprowadzone w Wielkopolsce w latach siedemdziesiątych. Szczególnie ważne było dla autora określenie społecznego znaczenia informacji telewizyjnej zwłaszcza w społecznościach lokalnych, w których pod wpływem industrializacji zmieniała się struktura społeczna. W kolejnych częściach książki omówione zostają m.in. to ile czasu respondenci spędzają przed telewizorem, które typy programów uznają za interesujące, jakie oczekiwania są wysuwane pod adresem telewizji, jak korzystanie z telewizji wpływa na postrzeganie radia i prasy. Rozważany jest także wpływ telewizji na życie rodzinne i sąsiedzkie oraz na jej rolę dla oświaty, wychowania i moralności. Publikację kończą wnioski metodologiczne, teoretyczne i praktyczne.}, type={książka}, title={"Telewizja i publiczność. Studium społecznej funkcji informacji telewizyjnej"}, keywords={telewizja, publiczność, media, informacja, telewizory, radio, prasa, programy telewizyjne, telewizja w społeczności lokalnej, telewizja i kultura, telewizja i oświata, telewizja i opinia publiczna, czas wolny, media a industrializacja Polski, wieś polska, małe miasta - Polska, duże miasta - Polska}, }