@misc{Mateusz_Halawa_-_Kierownik_zespołu_nauk_humanistycznych_i_społecznych_School_of_Form;_doktorant_na_Wydziale_Antropologii_The_New_School_for_Social_Research_w_Nowym_Jorku;_asystent_w_Instytucie_Filozofii_i_Socjologii_Polskiej_Akademii_Nauk_gdzie_zajmuje_się_etnograficznymi_badaniami_i_kulturową_analizą_życia_gospodarczego;_stypendysta_Fulbrighta_Wenner-Gren_Foundation_i_Fundacji_na_Rzecz_Nauki_Polskiej._Życie, author={Mateusz Halawa - Kierownik zespołu nauk humanistycznych i społecznych School of Form; doktorant na Wydziale Antropologii The New School for Social Research w Nowym Jorku; asystent w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, gdzie zajmuje się etnograficznymi badaniami i kulturową analizą życia gospodarczego; stypendysta Fulbrighta, Wenner-Gren Foundation i Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Wstęp; Wprowadzenie; 1. Czarny ekran we wnętrzu; 2. Artykuł pierwszej potrzeby; 3. Do czego służy telewizor; 4. Co widzowie robią z telewizją; 5. Telewizyjne realizmy i ich rodzaj; 6. Greenpoint, dziewiętnasta trzydzieści; Zakończenie}, publisher={Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne}, language={polski}, abstract={Książka jest etnograficznym opisem społecznych zastosowań telewizora i telewizji. Pokazuje złożoność funkcjonowania telewizji w życiu codziennym. Książka podzielona jest na trzy części. Pierwsza część porusza kwestie terminologiczne oraz teoretyczne. Autor przedstawia historię społeczną telewizji oraz telewizora w Polsce. Kolejne dwie części są odpowiedzią na pytania, które badacz podstawił w wywiadach pogłębionych. Prezentowane wnioski oparte są na kilkudziesięciu pogłębionych wywiadach z widzami, które autor przeprowadzał w ich domach. Badania przeprowadzane były w październiku 2005 roku (dane z polskich domów; 14 wywiadów) oraz pod koniec września 2005 roku (wywiady w Nowym Jorku). Polskie gospodarstwa domowe wyselekcjonowane zostały z udostępnionych przez ośrodek badawczy TNS OBOP danych o respondentach odłączonych z panelu telemetrycznego. Autor dodatkowo dokumentował przestrzeń z telewizorem przez wykonywanie zdjęć.}, type={książka}, title={Życie codzienne z telewizorem. Z badań terenowych}, keywords={media, telewizja, kultura popularna, globalizacja, technicyzacja}, }