@misc{Tomasz_Sahaj;_pracownia_filozofii_i_socjologii;_Akademia_Wychowania_Fizycznego_im._Eugeniusza_Piaseckiego_w_Poznaniu;_"Aktywność, author={Tomasz Sahaj; pracownia filozofii i socjologii; Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu;}, howpublished={online}, language={polski}, abstract={Artykuł prezentuje szczególną grupę fanów piłki nożnej (oraz w mniejszym stopniu piłki siatkowej i żużlu) w kontekście kibicowania jako fenomenu społecznego. Ultrasi są kategorią pośrednią między „prawdziwymi” fanami a pseudo-fanami. Ich aktywność opiera się na przygotowywaniu „artystycznej” oprawy meczów, która uwzględnia różne akcesoria w niej wykorzystywane. Przede wszystkim jednak Ultrasi pozostają ortodoksyjnymi strażnikami klarowności ideologicznej i mitycznej tradycji związanej z klubem lub drużyną. Biorą na siebie również odpowiedzialność za poprawną interpretację zjawisk zachodzących na stadionach oraz narrację symboliczną (komunikację prowadzoną przy pomocy hermetycznych znaków oraz symboli).}, type={artykuł}, title={"Aktywność stadionowa kibicowskich grup ultras jako przejaw specyficznej komunikacji społecznej"}, keywords={sport, piłka nożna, kibice, kibicowanie, komunikacja społeczna, stadiony, narracja symboliczna, ideologia}, }