@misc{Michał_Cebula_-_adiunkt_w_Wydziale_Nauk_Społecznych_UWr;_"Konsumpcja, author={Michał Cebula - adiunkt w Wydziale Nauk Społecznych UWr;}, howpublished={online}, contents={Zawiera: 1. Konsumpcja statusowa czy prestiżowa?; Konsumpcja pokazowa - dylematy i interpretacje koncepcji Thorsteina Veblena; 3. Psychospołeczne a społeczno-kulturowe analizy statusu; 4. Konsumpcja statusowa w świecie ponowoczesnym - zanik czy ewolucja?;}, publisher={Komitet Socjologii PAN, Instytut Studiów Politycznych PAN}, language={polski}, abstract={Pomimo faktu, iż społeczne i kulturowe aspekty konsumpcji są badaczom dobrze znane, odnotować należy brak zgodny co do teoretycznej i operacyjnej definicji konsumpcji statusowej. Celem artykułu jest wyklaryfikowanie definicji oraz rozumienia koncepcji konsumpcji statusowej w oparciu o pytania, które jednocześnie stanowią czynnik strukturyzujący artykuł. Tekst składa się z trzech części: pierwszej, w której autor odpowiada na pytania dotyczące rozróżnienia konsumpcji statusowej od konsumpcji prestiżowej oraz ostentacyjnej; druga część zawiera opis różnicy w psychologicznych oraz społeczno-kulturowych aspektach konsumpcji; w części trzeciej natomiast autor zastanawia się nad współczesnym statusem konsumpcji statusowej oraz jej przemianami.}, type={artykuł}, title={"Konsumpcja statusowa - między praktyczną świadomością a strategicznym działaniem"}, keywords={konsumpcja statusowa, konsumpcja ostentacyjna, status społeczny, postmodernizm, styl życia, habitus}, }