@misc{Aleksandra_Zalewska-Królak_-_doktorantka_ISNS_UW_członkini_Zespołu_Węzła_Centralnego_Sieci_Badawczej_OŻK_(od_2012_r.)._Zajmuje_się_Słownikiem_w_tym_tłumaczeniami_z_hiszpańskiego._"Postrzeganie, author={Aleksandra Zalewska-Królak - doktorantka ISNS UW, członkini Zespołu Węzła Centralnego Sieci Badawczej OŻK (od 2012 r.). Zajmuje się Słownikiem, w tym tłumaczeniami z hiszpańskiego.}, howpublished={online}, contents={Zawiera: Wstęp; Rozdział 1; 1.1 Krótka historia dzieciństwa; 1.2 Funkcja kultury w kształtowaniu człowieka; 1.3 Szkoła jako ideologiczny aparat państwowy; Rozdział II Metodologia; 2.1 Zakres czasowy badania; 2.2 Dobór próby; 2.3 Techniki zbierania danych; 2.4 Techniki analizy materiału wytworzonego; Rozdział 3 Przebieg badania; 3.1 Ustalanie tematu; 3.2 Planowanie badań i prowadzenie wywiadów; 3.3 Transkrypcja; 3.4 Analizowanie wyników; 3.5 Weryfikacja; 3.6 Spisywanie raportu końcowego; Rozdział 4 Charakterystyka terenu badawczego; 4.1 Obserwacje własne; Rozdział 5 Analiza materiału badawczego; 5.1 Czym jest kultura? Pierwszy etap badania; 5.2 Kim jest człowiek kulturalny? Drugi etap badania; 5.3 Mały dzikus; 5.4 Czy kultura jest potrzebna? Trzeci etap badania}, language={polski}, abstract={Praca powstała na podstawie badań jakościowych na temat postrzegania kultury przez dzieci, przeprowadzonych w wybranych warszawskich szkołach podstawowych. Badanymi byli uczniowie klas II i V. Materiał zebrany za pomocą obserwacji, dziennika badacza, wywiadów grupowych oraz dokumentacji fotograficznej oferty kulturalnej został zanalizowany za pomocą programu QDA Miner. Głównymi pytaniami badawczymi pracy były: sposób definiowania kultury i człowieka kulturalnego przez dzieci oraz argumenty dysputy dotyczącej kwestii: czy kultura jest potrzebna?}, type={praca magisterska}, title={"Postrzeganie kultury przez dzieci"}, keywords={kultura, dziecko, szkoła, uczeń, klasa, dzikus, savoir-vivre, badania jakościowe, wywiad grupowy}, }