@misc{Bogna_Kietlińska_(ur._1983)_- doktor_nauk_społecznych_historyk_sztuki_adiunkt_w_Instytucie_Stosowanych_Nauk_Społecznych_Uniwersytetu_Warszawskiego._Na_co_dzień_zajmuje_się_socjologią_wizualną_etnografią_wielozmysłową_i badaniami_miejskimi._Członek_zespołów_badawczych_m.in._w_projektach:_„Pomosty._Budowanie_kapitału_społecznego_młodzieży_ze_środowisk_wiejskich_Warmii_i_Mazur”_„Niewidzialne_Miasto”_„GIS_Kultura._Budowa_systemu_geolokalizacji_infrastruktury_żywej_kultury”_„Konstrukcja_narzędzi_do_autoewaluacji_Programów_Ministra_Kultury_i_Dziedzictwa_Narodowego”_„Budowa_ogólnopolskiej_sieci_Obserwatoriów_Żywej_Kultury”_czy_„Praktyki_kulturowe_klasy_ludowej”. Współautorka_i_współredaktorka_książki_Zakładu_Metod_Badania_Kultury_pt._„Praktyki_badawcze”. _"Warszawa, author={Bogna Kietlińska (ur. 1983) - doktor nauk społecznych, historyk sztuki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień zajmuje się socjologią wizualną, etnografią wielozmysłową i badaniami miejskimi. Członek zespołów badawczych m.in. w projektach: „Pomosty. Budowanie kapitału społecznego młodzieży ze środowisk wiejskich Warmii i Mazur”, „Niewidzialne Miasto”, „GIS Kultura. Budowa systemu geolokalizacji infrastruktury żywej kultury”, „Konstrukcja narzędzi do autoewaluacji Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego”, „Budowa ogólnopolskiej sieci Obserwatoriów Żywej Kultury”, czy „Praktyki kulturowe klasy ludowej”. Współautorka i współredaktorka książki Zakładu Metod Badania Kultury pt. „Praktyki badawcze”. }, howpublished={online}, contents={zawiera: 1. Wstęp; 2. CZĘŚĆ I: Teoria; zmysły; miasto; etnografia wielozmysłowa; geografia sensualna; 3. CZĘŚĆ II: Metody zbierania danych; kryteria doboru próby badawczej; metody zbierania danych oraz charakterystyka badanych; 4. CZĘŚĆ III: Metody i wyniki analizy danych; Uwagi wprowadzające; 20 zdań o mieście – metoda pola semantycznego; 20 zdań o mieście – wyniki; mapy mentalne miasta – analiza wizualna; mapy mentalne miasta – analiza treści; analiza treści rozmów o mapach mentalnych miasta i wywiadów eksperckich; analiza materiału zgromadzonego podczas spacerów po Warszawie; analiza dzienników doświadczeń zmysłowych; 5. CZĘŚĆ IV: Zakończenie; pamięć miasta; 6. Aneks}, language={polski}, abstract={Chciałam się dowiedzieć jaką rolę odgrywają zmysły w sposobie odbierania i opisywania Warszawy przez jej mieszkańców a także stworzyć wielozmysłową diagnozę przestrzeni Warszawy. Na przykładzie stołecznej przestrzeni interesowała mnie także relacja pomiędzy pamięcią miejsca i doświadczeniami zmysłowymi oraz sposoby jej werbalizowania. Ponieważ prowadzone przeze mnie badania miały charakter eksploracyjny a nie zasięgowy, kluczowe było zgromadzenie reprezentatywnego z punktu widzenia pytań badawczych materiału oraz wypracowanie konkretnej propozycji metodologicznej na każdym z etapów badania. Przeprowadzone przeze mnie badania oraz otrzymane wyniki, pozwalają na wytyczenie dwóch tropów interpretacyjnych. Pierwszy z nich oparty jest na odwiecznej opozycji między naturą i kulturą i dotyczy miejsca przyrody w przestrzeni miejskiej, drugi natomiast u podstaw konstruowania miejskiego krajobrazu sytuuje kategorię pamięci.}, type={transkrypcja wywiadu}, title={"Warszawa jako przedmiot etnografii wielozmysłowej. Wawer_2"}, keywords={etnografia wielozmysłowa, geografia sensualna, przestrzeń, miejsce, fenomenologia, zmysły, węch, wzrok, słuch, dotyk, czucie, smak, ucieleśnienie, umiejscowienie, środowisko, krajobraz, polisensoryczność, mapa zmysłów, kartografia, mapa tematyczna, pamięć, pamięć miejsca, pamięć przestrzenna}, }