@misc{Katarzyna_Orszulak-Dudkowska_(?-?)_adiunkt_w_Zakładzie_Teorii_i_Badania_Kultury_Współczesnej;_zastępca_dyrektora_IEiAK_UŁ_ds._dydaktycznych;_http://www.etnologia.uni.lodz.pl/instytut/pracownicy/k-orszulak-dudkowska/_O, author={Katarzyna Orszulak-Dudkowska (?-?) adiunkt w Zakładzie Teorii i Badania Kultury Współczesnej; zastępca dyrektora IEiAK UŁ ds. dydaktycznych; http://www.etnologia.uni.lodz.pl/instytut/pracownicy/k-orszulak-dudkowska/}, howpublished={online}, contents={zawiera: 1. Wstęp; 2. Tabu i tabuizacja. Ukryte mechanizmy kultury; 3. Milczenie-aluzja-symbol. Erotyka jako motyw kultury dworskiej i ludowej; 4. Opowieść o miłości. Erotyka w tekstach reklamy; 5. Zakończenie; 6. Bibliografia; 7. Ilustracje}, language={polski}, abstract={„Praca ta stanowić ma próbę analizy wizualnych tekstów współczesnej reklamy, które w swej warstwie znaczeniowej odwołują się do kulturowych skojarzeń o charakterze erotycznym, wykorzystują erotyczny kontekst i posługują się szczególnym sposobem jego oddziaływania na potencjalnego odbiorcę przekazu promocyjnego. (…) Pierwsza część pracy obejmuje rozważania nad samym mechanizmem tabuizacji w związku z pojęciem erotyki. (…) W drugiej części staram się odnaleźć obszar właściwy dla genezy kategorii erotyki w kontekście kultury europejskiej. (…) Trzecia część pracy zawiera już właściwą analizę trzech wybranych tekstów reklamowych, ułożonych w pewną całościową historię – opowiadającą o znaczeniu erotyki w kulturze popularnej. (…) [i] przedstawiam wyniki przeprowadzonej analizy reklam, akcentując działanie mechanizmu tabuizacji (…)” s. 2-7}, type={praca magisterska}, title={O granicach tabu w kulturze popularnej. Antropologiczny szkic na przykładzie programów telewizyjnych typu "talk show" i "reality show"}, keywords={antropologia codzienności, codzienność, życie codzienne, media, reklama, prywatność, kultura popularna, erotyka, seks, intymność, tabu, pornografia, miłość, ciało}, }