TY - GEN A1 - Gianna Benvenuto - aktorka i liderka zespołu "Studium Teatralne"; Piotr Borowski (ur. 8 marca 1977 w Libii) – reżyser i aktor teatralny i filmowy; Twórca niezależnej warszawskiej sceny "Studium Teatralne"; W działalność teatralną zaangażowany jest od 1975 roku, kiedy to związał się z teatrem "Laboratorium" Jerzego Grotowskiego; Aktor i muzyk grupy "Gardzienice"; Prowadził warszataty teatralne w CSW w Warszawie; Alina Gałązna - polonistka, związana z Komuną Otwock od 1995 roku.; Szefowa portalu organizacji pozarządowych www.ngo.pl prowadzonego przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.; Katarzyna Kazimierczyk - reżyserka; założycielka Stowarzyszenia Teatralnego Remus.; Maciej Różalski - redaktor kwartalnika "Konteksty"; Roman Woźniak (ur. 30 sierpnia 1952 roku w Płocku) - rzeźbiarz, performer, autor instalacji, scenograf, reżyser teatralny, animator kultury; W latach 1974-1979 studiował na Wydziale Rzeźby warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie uzyskał dyplom w pracowni prof. Jerzego Jarnuszkiewicza; Od 1980 roku pracownik dydaktyczny macierzystej uczelni na Wydziale Rzeźby oraz w Katedrze Scenografii; Początkowo asystent Jarnuszkiewicza, obecnie profesor; Od stycznia 1980 do lipca 1981 roku kierował galerią Re'Repassage; W 1992 roku przy Katedrze Scenografii ASP w Warszawie założył Teatr Academia skupiający głównie studentów, absolwentów i wykładowców ASP; Prezes Stowarzyszenia Edukacji Artystycznej "Ślad"; Kurator wystaw w siedzibie Teatru (m.in. Pierwszy po Bogu, 1999; Academickie studium aktu, 2001); Twórca odbywającego się corocznie festiwalu Sąsiedzi dla sąsiadów na Pradze, którego pierwsza edycja miała miejsce w 2002 roku. PB - Polska Akademia Nauk Instytut Sztuki N2 - Artykuł to zapis rozmowy, która odbywała się pomiędzy przedstawicielami teatralnej sceny niezależnej na temat motywu i realiów prowadzenia działalności w opuszczonych kamienicach usytuowanych w warszawskiej Pradze. Szóstka artystów prezentuje swoje opinie na temat początków funkcjonowania w dzielnicy: dlaczego wybór padł na to miejsce, jakie były okoliczności przejęcia lokali i jak wyglądały pierwsze momenty pracy w nich. Kolejną poruszoną kwestią jest konsekwencje wprowadzania kultury niezależnej i ogólnie rewitalizacji społeczno-kulturowej do jednej z najstarszych i najbardziej tradycyjnych dzielnic stolicy. L2 - http://repozytoria.uap.edu.pl/Content/404087 KW - teatr KW - sztuka KW - pustostany KW - rewitalizacja KW - Praga KW - spektakl T1 - Przeurocza forma squaciarstwa. Zapis rozmowy UR - http://repozytoria.uap.edu.pl/dlibra/publication/edition/404087 ER -