TY - GEN A1 - Edmund Duczmal N2 - Głównym zadaniem pracy była analiza różnych postaw młodzieży względem zawodu i pracy zawodowej. Treści można podzielić na trzy części. W pierwszej z nich autor wyjaśnia podłoże teoretyczne i metodologiczne swoich analiz oraz ocenia istotność wychowania młodzieży dla rozwoju społeczeństwa socjalistycznego. Druga część poświęcona została na historyczny opis rozwoju szkolnictwa zawodowego w Polsce od okresu przedwojennego do czasów współczesnych autorowi. W trzeciej części w dużej mierze wykorzystano fragmenty wywiadów i ankiet przeprowadzonych z młodzieżą i rodzicami. Autor analizuje w tych rozdziałach motywacje i postawy młodzieży uczącej się zawodu i określa czynniki wpływające na podjęte przez nich wybory i ich opinię na ten temat. Badania empiryczne zrealizowane przez autora zawierały cztery metody badawcze: analizę danych zastanych, ankietę z pytaniami otwartymi, wywiady swobodne oraz obserwację. L1 - http://repozytoria.uap.edu.pl/Content/405246/PDF/Edmund%20Duczmal_%20M%C5%82odzie%C5%BC%20robotniczo-ch%C5%82opska%20a%20szko%C5%82a%20zawodowa.pdf L2 - http://repozytoria.uap.edu.pl/Content/405246 KW - szkoła zawodowa KW - młodzież robotnicza KW - młodzież chłopska KW - szkolnictwo KW - szkolnictwo zawodowe KW - zawód KW - wychowanie T1 - "Młodzież robotniczo-chłopska, a szkoła zawodowa (na podstawie badań na terenie Publicznej Szkoły Zawodowej Nr. 1 w Poznaniu)" UR - http://repozytoria.uap.edu.pl/dlibra/publication/edition/405246 ER -